نگران بودن اخبار خلاقیت رستوران اخبار گوناگون

نگران بودن: اخبار خلاقیت رستوران اخبار گوناگون

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی حمله ترامپ به سوریه و ظهور بارقه ای از امید جهت حفظ برجام

چند ساعت بعد از حمله هفته گذشته آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در حساب توئیتری خود اعلام کرد ماموریت انجام شد. این اعلامیه

حمله ترامپ به سوریه و ظهور بارقه ای از امید جهت حفظ برجام

حمله ترامپ به سوریه و ظهور بارقه ای از امید جهت حفظ برجام

عبارات مهم : ایران

چند ساعت بعد از حمله هفته گذشته آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه، دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا، در حساب توئیتری خود اعلام کرد ماموریت انجام شد. این اعلامیه ترامپ، بیانگر این بود که او قصد نداشت درگیر یک نزاع بی آخر در خاورمیانه شود.

سوزان مالونی در اندیشکده بروکینگز نوشت: چند ساعت بعد از حمله هفته گذشته آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه، دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا، در حساب توئیتری خود اعلام کرد ماموریت انجام شد. این اعلامیه ترامپ، بیانگر این بود که او قصد نداشت درگیر یک نزاع بی آخر در خاورمیانه شود.

ترامپ همزمان با قدرت نمایی در سوریه، بر خروج نیرو های آمریکایی از خاورمیانه اصرار کرد. دونالد ترامپ در طول دوران مسابقه انتخاباتی همواره بر این تاکید می کرد که مردم نسبت به هزینه های انسانی و اقتصادی جنگ عراق و افغانستان خسته شده است اند و همین بیانات وی مورد استقبال مردم قرار داده شد و باعث پیروزی وی شد.

حمله ترامپ به سوریه و ظهور بارقه ای از امید جهت حفظ برجام

به گزارش انتخاب؛ سوزان مالونی با اشاره به حمله اخیر ترامپ در سوریه بر این تاکید کرد: « بیزاری از ریسک در این ماموریت و استقبال از همکاری با اروپا، این چشم انداز را تقویت می کند که فرمول مشابهی ممکن است ترامپ را به عقب نشینی از تهدیداتش از پاره کردن توافق هسته ای و بازگرداندن تحریم ها، متقاعد کند.». وی یکی از پارادوکس های جنگ سوریه را ظهور کشور عزیزمان ایران به عنوان پیروز بزرگ یاد کرده است.

ترامپ در برابر تیمش

چند ساعت بعد از حمله هفته گذشته آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در حساب توئیتری خود اعلام کرد ماموریت انجام شد. این اعلامیه

دونالد ترامپ در طی 15 ماه تصدی منصب ریاست جمهوری، با انتقاد شدید از سیاست های کشور عزیزمان ایران و به طور خاص برجام، توانسته خصومت طولانی مدت آمریکا – کشور عزیزمان ایران را مجددا احیا کند. در بعد نظر و عمل، دولت کشور عزیزمان ایران در صدر دستور کار منطقه ای آمریکا قرار گرفته هست. وی در همکاری با متحدان سنتی ( اسرائیل و عربستان سعودی) و جهت عوض کردن و تحول سیاست های آمریکا از همسازی به تقابل و رویارویی با کشور عزیزمان ایران تلاش گسترده ای داشته هست. دونالد ترامپ همواره نسبت به هزینه های گسترده حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه انتقاد کرده است وی این مسئله را افشا کرد که ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه 7 تریلیون دلار هزینه کرده است در حالی که خاورمیانه کنونی خیلی بدتر از 17 سال پیش است که ما وارد آن شده است ایم. بنابراین این خیلی غم انگیز هست. بین ترامپ و مقامات امنیتی ملی نظر های متفاوتی وجود دارد. در کنار موضع جنگ طلبانه ترامپ در مورد ایران، آن ها ( مقامات امنیت ملی) نظر های دقیق تری نسبت به اثربخشی و کارامدی قدرت آمریکا دارند.

در حالی که تنها چند هفته به ضرب الاجل تعیین شده است به وسیله مدیر جمهور جهت تثبیت یا رد توافق هسته ای باقی مانده است مذاکرات جدی بین آن ها با بریتانیا – فرانسه- المان حول تلاش جهت دستیابی به یک موضع یکسان در خصوص سفت و سخت تر کردن چارچوب توافق هسته ای شکل گرفته هست. این یک اقدام پرمخاطره است چراکه اروپائیان درصدد دوری از تضعیف توافق مهم هستند، در حالی که همزمان کاخ سفید درصدد فشار جهت انجام اقداماتی است که می تواند باعث بروز بحران با پایتخت کشور عزیزمان ایران شود و احتمالا توافق هسته ای را نابود کند.

با تمام این احوال، استراتژی اروپایی ها جهت جلوگیری از نقض توافق هسته ای که خیلی هم زیرکانه نیست، اقداماتی در جهت همکاری با امریکا بر سر محدود کردن کشور عزیزمان ایران در حوزه منطقه ای هست، تا از این طریق بتوانند همراهی بیشتری از سوی آمریکا در بحث تقویت محدودیت های تحت چارچوب برجام داشته باشند. همکاری فرانسه و بریتانیا در حمله به سوریه، تضمین مشهودی فراهم کرد. تضمینی که آن ها امیدوارند آن را به یک سازش گسترده با کاخ سفید بسط دهند.

حمله ترامپ به سوریه و ظهور بارقه ای از امید جهت حفظ برجام

حمله به سوریه نشان داد که آستانه ریسک پذیری ترامپ چقدر هست. ترامپ همواره بر این تاکید داشته است که برجام یک توافق یکجانبه وحشتناک هست. همچنین، بروزترین مشاور امنیت ملی ترامپ یعنی بولتون استراتژی جهت از بین بردن این توافق را ترسیم کرده هست. بر اساس این تحلیل، در صورت وقوع یک درگیری بزرگ که ممکن است نیرو های آمریکا را به یک جنگ منطقه ای دیگر بکشاند، ترامپ با این امر مخالفت خواهد کند. اروپا باید از این مسئله استفاده کند و راهی جهت حفظ تنها ابزار مقابله با ایران، یعنی جبهه نیرومند و یکسان آمریکا و اروپا، حفظ کند.

دیدگاه تهران

ایرانی ها به طور مستقیم نسبت به نارضایتی آمریکایی ها در همکاری نظامی فزاینده در خاورمیانه آگاه هستند و از این طریق استراتژی منطقه ای خود را جهت بهره برداری از این آسیپ پذیری ها ترسیم کرده اند.

چند ساعت بعد از حمله هفته گذشته آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در حساب توئیتری خود اعلام کرد ماموریت انجام شد. این اعلامیه

ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس در نوامبر 2017م در یک ویدیویی که از وی منتشر شد بر این تاکید کرد که نیروهای ایرانی از فوت هیچ هراسی ندارند و در عملیات با منطق و دقت پیش می شوند و دشمن های خود را دقیق آنالیز و تحلیل می کنند. جهت ایران، سوریه به علت ارزش استراتژیک این کشور به عنوان مجرای لجستیکی جهت نیروهای نیابتی و شرکای منطقه ای خود از جمله حزب الله لبنان، مهم بوده هست. تمام این عوامل فوق توانسته کشور عزیزمان ایران را به گسترش تدریجی تعهداتش نسبت به تامین بقای اسد متقاعد کند. ولی با ظهور گروه تروریستی داعش، تهدیدات و ماهیت حضور کشور عزیزمان ایران در این کشور عوض کردن کرد. کشور عزیزمان ایران توانست جایگاه خود را در عرصه سیاسی و نظامی در سرتاسر سرزمین کشورهای عربی گسترش دهد.

بنابراین پایتخت کشور عزیزمان ایران به این آسانی حاضر به دست کشیدن از این پیروزی نیست که به مشکل آن را به دست آورده هست. بنابراین واگذاری سوریه در عرصه های دیپلماتیک نه تنها جهت کشور عزیزمان ایران ممکن نیست بلکه می تواند پذیرش ضعف و دعوتی جهت از بین بردن معماری نفوذ کشور عزیزمان ایران قلمداد شود که اکنون به اوج خود رسیده هست. بنابراین این کشور همچنان خواهان سرمایه گذاری گسترده در سوریه جهت ایجاد عمق استراتژیک از طریق قراردادهای بازسازی این کشور است.

حمله ترامپ به سوریه و ظهور بارقه ای از امید جهت حفظ برجام

هنگامی که دونالد ترامپ راجع به انتقام از اسد، توئیت زد، ما شاهد سفر علی اکبر ولایتی وزیرخارجه سابق به دمشق بودیم. وی از اسد تقدیر کرد و همچنین بازدیدی از غوطه شرقی داشت جایی که کشور عزیزمان ایران جهت کنترل ان مناطق به حمایت از سوریه می پردازد. همچنین مسئله حائز اهمیت دیگر اسرائیل هست. اکنون با پیروزی هایی که اسد به دست آورده ، اسرائیل با ترساندن حضور دائمی نیروهای ایرانی در کنار مرزهای خود روبرو است که این امر سایه های جنگ بین اسرائیل و کشور عزیزمان ایران را قطعا در هفته های آینده بعد از پابان ضرب الاجل 12 می در مورد توافق هسته ای شدت یافتن خواهد کرد.

مالونی در آخر تاکید کرد که «ترامپ باید با بریتانیا، فرانسه و آلمان جهت حفظ برجام مصالحه کند و از یک بحران هسته ای غیرضروری اجتناب کند.»

واژه های کلیدی: ایران | توافق | سوریه | آمریکا | ایرانی | آمریکایی | خاورمیانه | دونالد ترامپ | حمله به سوریه


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار